formulieren opmaken en vervolg taken eraan koppelen

Hallo,

Ik ben bezig met het stoeien met de formulieren. Ik zie helaas geen optie om een formulier op te maken. Ik heb bijvoorbeeld deze downoptions:
Optie 1: ? Pietje vind het leuk.
Pietje geniet er van en maakt zich geen zorgen om de blauwe broek.
Hij vind een groene broek ook leuk.
Optie 2: ? Karel vind het leuk.
Karel vind veel goed. Een roze broek heeft zijn voorkeur.
Er mogen ook groene stippen op staan.

Als ik dat zo in een dropdown menu zet dan zet hij alle tekst van 1 optie bij elkaar. Ik wil dit graag netjes opgemaakt hebben. Is dat mogelijk, Zo ja hoe dan?

Vervolgens kiest een klant voor optie 1. In het project wil ik dat hij bij een bepaalde section dit inschiet als taak. IS dat ook mogelijk en zo ja hoe dan?

Bedankt Betsie

Hallo @Betsie,

welkom op het Asana-forum. Momenteel bieden we geen nederlandse ondersteuning op het forum. I would however be happy to help you further in English.

I have translated your question to English, so excuse me if there are any misunderstandings here. Considering forms, they are part of every Asana project. When someone fills out your Form, it will show up as a new task in the project it is connected to. However, there is currently only one form per project. You are referring that some parts of your question are not formatted properly. In this case I would recommend you to reach out to our support team with some screenshots so they can follow up on your request.

Your second question is in connection with rules. You may be able to implement certain rules in your project to automatically move them to a certain section. For this you can use “Task added this project” as trigger and “Task moved to a certain section” as an action within the rule.

Hopefully this information helps you further,

If you do have any follow up questions feel free to elaborate or you can also follow up with our support team.

Best wishes,
Jonas